ogpih

ogpih
gcuk

Monday, April 18, 2011

lain org lain ragam!


Hahahahaha
Lain org lain ragam?
Huhuhuhuhuhu

Indah nya dunia kn?
Ada warna putih, hitam,hijau,biru
Ah!
Sungguh mempersonakan!
Lihat saja laut cina selatan di pantai timur
Sungguh indah
Hati mana yg tidak takjub
Lihat saja pokok2
Ada yang tinggi
Ada yang rendah
Ada yg berdaun hijau
Malah
Ada juga yg berwarna merah

huhuhuhuhu
Begitu juga dengan manusia
Semakin ramai org yg kita kenal
Semakin bnyk ragam yg kita pelajari

Ada yg jenis panas baran
Buat salah sikit jer
Dah mengamuk mcm singa

Ada pulak yg sabar
Walaupun org sakitkn hati dia
Dia masih tersenyum

Ada yg pada waktu mlm
Menitiskan air mata
Menagih cinta Sang Pencipta
Sujud........
Tanda syukur ke atas segala nikmat

Ada kawan yg baik
Sanggup bersama ketika senang dan susah
Ketika kita menangis dia turut menangis

Ada plak pagar yg makan padi
Tidak ikhlas dalm persahabatan
Kwn mkn kawan
Nasi ader....
tp x nak makan.....huhuhu

Bagaimana pula dgn perempuan?
Ada yg jaga kehormatan diri
Menjadi permata di antara kaca
Bercakap dengan adab2 islam
Pada waktu dan kepada org yg sepatutnya

Namun....
Ad pula yg menjadi kaca
Br knl seseorg tu x smpai setahun
Dah pggl "syg"
Dah ckp "i luv u"

Begitu juga dgn lelaki
Mcm2 perangai ada....
hua3

Ap lg ea?
nk kongsi sikap2 manusia?
silalah komen kt bwh....
jgn segan2
guna lar keyboard tu
x rosak eh...
huhuhuhuhuhuhuhu






6 comments:

Adamson said...

hee.. ragam manusia ni berbagai.. lagi pelbagai dari isi kedai serbaneka.. :-)
moga kuat harungi hari2 kita.. btw lagu ape yg bernada kat blog SR? arab kan..

Anonymous said...

manusia ni byk ragamnyer..
ada yang baik tapi ada pulak yang ambil kesempatan......
ish2 baik susah x baik pon susah..
so kite sebagai khalifah ALLAH ni kenelah sama-sama nasihat menasihati antara satu sama lain..

songkok_hensem said...

tq 4 da idea! :)
tajuk lg tu albi nadak....
moga kita sama2 nasihat menasihati!
:)

www.quranicprincess.blogspot.com said...

btol3,mmg manusia pelbagai ragam..
soal ada yg baik,ada yg kureng baik..
memang btol..tp yg penting,kte kne ingat..walaopon betapa x baiknya seseorg itu,mesti ada juge kbaiknnya kn...??s0,bila kte slalu celik mata kte utk tengok kbaikn brbnding keburukan org lain..kte akn rse sgt tng & slalu merendah diri..

huhu,bukan tzkirah ea..juz sedikit perkongsian buat iktibar...
entry yg bgus...!!!!

songkok_hensem said...

huhuhuhu
tq 4 da tazkirah ustazah....
:)

Nazihah@Jiha said...

Don't judge a book by its cover,
apa-apa pun kita semua hamba Allah,Sifat manusia Allah jadikan macam2 ragam tp,cukup sempurna Allah jadikan kita..diberi akal yang tak ada pada semua benda, guna ia dengan sebaiknya..

p/s:termuhasabah diri T_T, syukran2