ogpih

ogpih
gcuk

Saturday, July 28, 2012

YA ALLAH YA GHAFUR



Ya Allah......
Aku hamba mu yang hina
Engkau beri aku mata
Tapi aku tengok benda2 lagho
Engkau beri aku telinga 
Tapi aku dengar benda2 yang x elok
Engkau beri aku mulut
Tapiii.......
Aku mengumpat!
Cakap perkataan2 yang keji!
Hina orang itu!
Tuduh Orang Ini!

Engkau beri aku hati
Tapi hati ini sentiasa lalai denganmu Ya Allah
Jarang sekali hati ini menangis kerana rindukanmu
Jarang sekali hati ini syahdu meridui Rasulmu
   
Engkau bagi aku anggota badan
Tapi aku gunakannya untuk perkara2 maksiat
Aku pernah bertaubat tapi....
Buat lagi!
brataubat dan.....buat lagi!

Ya Allah
Masih tempat untukku di sisimu?
Layakkah Aku untuk memasuki syurgamu
Aku harap jawapannya ialah 
Ya
Sebelum......



            


3 comments:

fitrahfitri said...

ALLAH itu maha pengampun lagi maha mengasihani..terus beristiqomah sahabat:),,nak berubah bukanya senang tapi kita kene berusaha untuk mengubah diri ke arah menjadi yang lebih baik..ibarat menaiki tangga,last2 smpai jugak tempat yang kita nak pergi kn??sme jgak nak berubah,kene la mula dari bawah..sme2 memperbaiki diri untuk menjadi insan yang SOLEH dan SOLEHAH..insyaALLAH..:)

Lady ★ Hanna said...

best lgu nasyid tu~ hana suke la ;)

www.coretankalamrabbani.blogspot.com said...

kita manusia biasa bukan malaikat,,
x terlepas drp buat kesalahan..
bertaubat dan terus bertaubat.
pintu taubat sentisa terbuka selagi kita bernyawa..
insyaallah